Найчастіші питання

Питання: На який період часу оформлюється закордонний паспорт?
Відповідь: Паспорт оформляється на період до 10 років, а особам, які не досягли 16-річного віку, на 4 роки.
Питання: Рекомендації для фотографування

ПРИ ОФОРМЛЕННІ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ВИЇЗДУ ЗА КОРДОН

Відповідь: Підготовка до фотографування:

•Ваше обличчя має бути відкритим для фотографії. Це означає, що волосся не може закривати очі.

•Також треба відмовитися від світлого одягу, шапки, шарфу або інших аксесуарів, які затемнюють обличчя, волосся або шию. Головні убори не допускаються!

•Якщо ви носите окуляри або контактні лінзи – при фотографуванні необхідно їх зняти.

•Жінкам рекомендується стриманий макіяж, колір шкіри обличчя повинен бути природнім.

Питання: Всі діти можуть фотографуватися на місці?
Відповідь: Фотографування дітей віком від 12 років відбувається лише на місці.
До 12 років подається одна фотокартка розміром 10 х 15 на білому фоні
Питання: В які дні громадяни з Криму обслуговуються позачергово?
Відповідь: Громадяни України, які проживають на тимчасово окупованій території України в Криму у вівторок (08.00-12.00), середу (08.00-15.00) та четвер (08.00-12.00) приймаються позачергово.
Питання: Чи будуть мене обслуговувати, якщо я приїду з Криму в інший день?
Відповідь: Так, обслуговування буде здійснюватися в порядку загальної черги
Питання: Послуги в Центрі платні ?
Відповідь: Послуги надають безоплатно, крім тих, плату за яких передбачено законодавством
Питання: Скільки коштує адміністративна послуга з оформлення закордонного паспорту?
Відповідь: 557.32 грн.
Питання: З якого віку можна оформити паспорт громадянина України (у формі картки)?
Відповідь: Паспорт громадянина України у формі картки оформлюється з 14 років.
Особи, які оформлюватимуть паспорт у віці 14-18 років, отримають документ зі строком дії 4 роки, після 18 років паспорт видаватиметься на 10 років. Обмежений строк дії документа у віці 14-18 років відповідає світовій практиці та обумовлений суттєвими фізіологічними змінами у даний період.
Питання: Що таке ID-картка і яку інформацію вона містить?
Відповідь: Візуально ID-картка – це пластиковий документ розміром 8,56 см на 5,4 см, де про особу міститься і візуальна інформація, і така, що її можна прочитати лише на електронному носії.
Візуально на самій картці можна буде побачити:·         Назву держави;·         Назву документа;·         Прізвище та ім′я українською мовою та латинською транслітерацією, по батькові – лише українською. Причому написання латинкою ви можете проконтролювати і узгодити його із уже наявними документами. Наприклад, з посвідченням водія;·         Стать: чоловічу/жіночу;·         Громадянство;·         Дату народження;·         Унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;

·         Номер самого документа;

·         Дату видачі та закінчення строку його дії;

·         Найменування та код установи, що його видала;

·         Номер платника податків (ідентифікаційний код);

·         Місце народження;

·         Оцифроване зображення обличчя;

·         Оцифрований підпис особи.

На електронний носій ID-картки буде внесено все те саме, що й візуально можна побачити на картці, проте додаватиметься змінна інформація.

Питання: З якого віку можна оформити паспорт громадянина України для виїзду за кордон?
Відповідь: Кожен громадянин України має право на отримання паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Такий паспорт може бути оформлений з народження.
Послуга надається за бажанням особи.Паспорт громадянина України для виїзду за кордон оформлюється дітям від народження строком на 4 роки, громадянам віком від 16 років – строком на 10 років.
Громадянин України не може мати більше двох діючих паспортів для виїзду за кордон.
Під час оформлення заяви у територіальному органі/підрозділі ДМС, або до центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) необхідно пройти процедуру сканування відбитків вказівних пальців рук. Сканування відбитків пальців рук дітей здійснюється з 12 років.
Заява для оформлення паспорта особою, яка досягла 16–річного віку, подається особисто.
Заява для оформлення паспорта особі, яка не досягла 16–річного віку, подається одним з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників особисто або законним представником (згода іншого з батьків/опікунів не потрібна)
Питання: Які документи треба мати для оформлення закордонного паспорту?
Відповідь: Зі списком необхідних документів Ви можете ознайомитись : Списки документiв
Питання: Який Закон визначає правові засади реалізації прав та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг?
Відповідь: Закон України “Про адміністративні послуги”.
Питання: Що таке “адміністративна послуга”?
Відповідь: Адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи.
Питання: Наведіть визначення терміну “суб’єкт звернення”.
Відповідь: Суб’єкт звернення– фізична особа, юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративної послуги.
Питання: Наведіть визначення терміну “суб’єкт надання адміністративної послуги”.
Відповідь: Суб’єкт надання адміністративної послуги – орган виконавчої влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.

Найчастіші питання з оформлення паспортів

 

Питання: Чи обов`язково замінювати паспорт-книжечку на ID-картку?
Відповідь: Законодавство України не визначає кінцевої дати чинності паспортів громадянина України зразка 1994 року. Однак у даний час законодавством передбачено обмін паспорта громадянина України зразка 1994 року на ID-картку за бажанням власника.
Також ID-картка видається у всіх випадках, коли необхідна заміна паспорта зразка 1994 року (втрата, крадіжка,псування, зміна прізвища або інших даних власника документа).
Крім того, паспорт-книжечка обмінюється на ID-картку, якщо власним не вклеїв фото в паспорт протягом одного місяця після досягнення 25 або 45 років.
Питання: Який строк дії паспорт громадянина України у формі картки?
Відповідь: Особам віком від 14 до 18 років паспорт громадянина України у формі картки видається зі строком дії 4 роки.
Особам, яким виповнилося 18 років, паспорт громадянина України у формі картки видається зі строком дії 10 років.
Питання: Чи передбачена можливість відмови від оформлення паспорта громадянина України у формі картки та оформлення натомість паспорта громадянина України у формі книжечки?
Відповідь: Така можливість не передбачена. Згідно з Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» паспорт громадянина України оформляється у формі картки.
Питання: З якого віку можна оформити паспорт громадянина України для виїзду за кордон?
Відповідь: Кожен громадянин України має право на отримання паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Такий паспорт може бути оформлений з народження.Дитячий закордонний паспорт до 16 років оформлюється при подачі заяви-згоди одним із батьків або законним представником.З 16 років, оформлюється “дорослий” закордонний паспорт,  в згоді чи присутністі батьків немає потреби.
Питання: На який період часу оформлюється паспорт громадянина України для виїзду за кордон?
Відповідь: Паспорт оформлюється на період до 10 років, а особам, які не досягли 16-річного віку, на 4 роки.
Питання: Які відмінності між паспортом громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм та паспортом громадянина України для виїзду за кордон, що не містить безконтактний електронний носій?
Відповідь: У праву частину обкладинки паспорта громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм імплантовано безконтактний електронний носій, який відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 14443A (стандарт, що описує частотний діапазон, метод модуляції і протокол обміну безконтактних пасивних карт ближнього радіусу дії (до 10 см) на магнітозв’язаних індуктивностях) щодо запису і зчитування даних та вимогам ICAO (англ. ICAO — International Civil Aviation Organization – Міжнародна організація цивільної авіації, спеціалізована установа ООН, що встановлює міжнародні норми цивільної авіації та координує її розвиток з метою підвищення безпеки та ефективності), що встановлюються до електронних документів. У нижній частині лицьового боку обкладинки такого паспорта розміщується спеціальний символ, який свідчить про наявність безконтактного електронного носія. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм є більш захищеним порівняно з паспортом громадянина України для виїзду за кордон, що не містить безконтактного електронного носія.
Питання: Якщо документи для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон подавалися м. Києві чи можу я забрати їх в іншому місті, доплативши за пересилання?
Відповідь: На жаль ні. Ви можете отримати паспорт громадянина України для виїзду за кордон виключно за місцем подання документів на його оформлення.
Питання: Чи є необхідною присутність дитини при оформленні паспорта громадянина України для виїзду за кордон?
Відповідь: При оформленні біометричного паспорта громадянина України для виїзду за кордон особі, яка не досягла 12-річного віку, на безконтактний електронний носій не вносяться відцифровані відбитки пальців рук, а тому можливим є надання батьками фотографій дитини, що відповідають встановленим вимогам, для внесення до заяви-анкети відцифрованого зображення обличчя шляхом сканування.
Водночас, інспектор з метою запобігання шахрайству та зниження ризику незаконного вивезення або викрадення дитини може запропонувати вам забезпечити її особисту присутність під час видачі документа, що відповідає рекомендаціям ICAO (Doc 9303 ч. 1 том 1 розділ ІІІ п. 4.8.).
Питання: Мій закордонний паспорт оформлений на дівоче прізвище, обов’язково робити новий після одруження?
Відповідь: Ви маєте обов’язково зробити новий паспорт, а старий треба здати, так як після зміни прізвища він є недійсним.

Найчастіші питання, які стосуються «прописки» та «виписки»

Питання: Якими нормативно-правовими документами регламентується реєстрація місця проживання?
Відповідь: –  Порядок реєстрації місця проживання визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру»;
–  Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
– Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»;
–  Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг»;
–  Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу»;
–   Житловий Кодекс України;
–   Сімейний Кодекс України;
–   Цивільний Кодекс України тощо.
Питання: Скільки часу дається людині, яка переїхала на нове місце проживання для того, щоб зареєструватися?
Відповідь: Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.
Питання: Яка відповідальність передбачена за порушення терміну, наданого для реєстрації місця проживання?
Відповідь: Відповідно до статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення громадянину, який порушив термін реєстрації вперше, загрожує попередження. Якщо ж таке правопорушення повториться при наступній зміні місця проживання протягом року, то тоді вже накладається штраф від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Питання: Куди слід звертатися для того, щоб зареєструвати місце проживання?
Відповідь: Документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи подаються до органу реєстрації місця проживання громадян при виконавчих комітетах районних у місті рад.
Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку за місцем її проживання. Крім того, за реєстрацією місця проживання можна звернутися до органів соціального захисту населення, відділів реєстрації актів цивільного стану громадян (при оформленні свідоцтва про народження дитини) та спеціальних установ, які надають соціальні послуги безпритульним.
Питання: Чи потрібно звертатись до військових комісаріатів при зміні реєстрації місця проживання?
Відповідь: Органи виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію місця проживання чи перебування осіб, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад зобов’язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов’язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок військових комісаріатів відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання.
Призовники та військовозобов’язані після зняття/постановки на військовий облік у військовому комісаріаті надають військово-облікові документи в органи виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання чи перебування осіб.
Тому призовникам та військовозобов’язаним необхідно, в першу чергу, знятись/стати на військовий облік у військовому комісаріаті, а вже потім звертатися до органів виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання чи перебування осіб.
Питання: Які документи потрібні для реєстрації
Відповідь: Для реєстрації місця проживання заявник повинен подати:
заяву;
документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Це може бути паспорт громадянина України у формі книжечки або ID-паспорта, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист. Для реєстрації проживання дітей, віком до 16 років – подається свідоцтво про народження;
квитанцію про сплату адміністративного збору.
При реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується тільки за одну адміністративну послугу і зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
документи, що підтверджують право особи на проживання в даному житлі. Це можуть бути: ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї.
військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подається документ, що посвідчує особу представника та документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини – батьками (усиновлювачами).
Питання: Чи може власник житла самостійно зняти з реєстрації осіб, які зареєстровані у цьому житловому приміщенні?
Відповідь: Це залежить від того, на яких підставах ці люди там проживають (зареєстровані). Якщо існує, наприклад, рішення суду, що дає право комусь жити в певному приміщенні, то право на проживання зберігається до тих пір, поки це рішення є чинним.
Якщо мешканці зареєстровані в приміщенні на основі договору оренди, то, відповідно, право на реєстрацію зберігається за ними до закінчення терміну договору. Після цього власник житла може їх зняти з реєстрації місця проживання. А до закінчення терміну дії договору   виключно за рішенням судових органів.
Якщо реєстрація здійснювалася на підставі згоди власника житла, зняття з реєстрації без згоди особи здійснюється на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права користування житловим приміщенням, про виселення або про зняття з реєстрації місця проживання.
Питання: Як зареєструвати місце проживання дитини?
Відповідь: Особа, яка досягла 14-ти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Місцем проживання фізичної особи віком від 10 до 14 років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров’я тощо, в якому вона проживає, якщо місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.
У разі спору місце проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років визначається органом опіки та піклування.
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами, місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
Що стосується реєстрації місця проживання новонароджених дітей, то батькам, щоб виконати цю формальність, дається три місяці з дня народження дитини.
За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.
Також є можливість зареєструвати місце проживання новонародженої дитини через органи соціального захисту населення одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.
Питання: Чи можуть батьки зареєструвати дитину без згоди інших співвласників їхнього житла?
Відповідь: При реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників, документи, що підтверджують право на проживання в житлі, згода власника/співвласників житла не вимагаються.
Питання: Яким чином інформація про місце реєстрації вноситься до нового ID-паспорта?
Відповідь: З початку 2016 року в Україні видаються сучасні паспорти у вигляді ID-карт. Сьогодні їх отримують громадяни, яким виповнилося 14 років. Інформація про місце проживання вноситься до безконтактного електронного носія, який встроєно у такий паспорт, у разі наявності робочих станцій та підключення органу реєстрації до Єдиного державного демографічного реєстру. У разі не підключення органу реєстрації до Реєстру особі видається довідка про реєстрацію або зняття з реєстрації місця проживання, а внесення інформації до безконтактного електронного носія здійснюється територіальним підрозділом ДМС на підставі такої довідки.

 

Роз’яснення щодо сплати за спожиті житлово-комунальні послуги з урахування призначеної субсидії

 

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням та розраховується окремо на опалювальний та на неопалювальний сезони.

Після призначення (перерахунку) субсидії сім’ї отримують повідомлення про розмір нарахованої субсидії.
В повідомленні про надання субсидії зазначається розрахунок соціальної норми, розмір субсидії та обов’язкової плати, в межах соціальних норм, по всім видам житлово-комунальних послуг, які отримує сім’я.
По загальному правилу всі, кому призначено житлову субсидію, повинні сплачувати за житлово-комунальні послуги обов’язкову частку платежу.
Якщо не має лічильників (централізоване   водопостачання) то необхідно сплачувати обов’язкову частку платежу та послуги, які нараховані понад соціальну норму.
У разі, якщо сума за спожиті послуги менша, ніж обов’язкова частка, оплату необхідно проводити по фактичному обсягу спожитої послуги.
Одночасно звертаємо увагу, що сума субсидії, яку було переказано управліннями праці та соціального захисту населення на рахунки організацій надавачів житлово-комунальних послуг для оплати наданих послуг, в розмірі соціальних нормативів, і яка не використана сім’єю внаслідок економії споживання послуг, зараховується організаціями надавачами житлово-комунальних послуг як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки  платежу  сім’ї, на наступні розрахункові періоди.
Тому, якщо є економія, і відповідно не використана сума призначеної субсидії, ці кошти залишаються на рахунку споживача в комунальному  підприємстві та зараховуються  в рахунок оплати (в тому числі обов’язкової частки платежу) на наступні місці.        Для цього необхідно щомісяця інформувати підприємство про показники лічильника.
Якщо  використано (спожито) за оплачуваний період житлово-комунальні послуги понад встановлені норми, до обов’язкової плати необхідно додатково сплатити вартість послуг, спожитих понад соціальну норму.